onsdag 2 maj 2007

helgen i korthet


I helgen har jag varit full, konstant. Det var ganska kul. Men det kändes konstigt.
Lördag: full på dop, full hos lisa. Söndag: full hos farfar, full hos max, full och kissnödig på ica. Valborg: full till frukost, sen full överallt.
I fredags kunde jag inte bli full mitt på dan, för då var jag på arbetsintervju. Jag tyckte väl inte att jag hade gjort så väldgit bra intryck ifrån mig men det tyckte tydligen han som intervjuade mig. För i måndags ringde han mig, när jag stod i kön till Kalmars och sjöng snapsvisor. Vad är det för jäkla sätt? Att ringa mitt i sista-april-firandet? Han måste ha varit livets-ordare. Så jag sa i vilket fall med min myndigaste röst att" jag måste tyvärrr avböja och tacka nejj" och tyckte att jag var listig räv. Sen skålade jag med Ebba.
Min myndiga röst lät nog som nyfyllda 18 och hade väl inte så mycket pondus men det gör inget.. hoppas bara att han förstod att jag tackade nej för att det verkligen var ett pissigt jobb och inte för att jag var packad. Detta måste jag förtydliga med att säga att jag fortfarande tycker att det är ett pissigt jobb.
Jag är rätt nöjd med valborg. För trots att jag faktiskt spydde och däckade vid halv nio så är det ju dagen som räknas och då hade jag jäkligt kul! Ända tills efter jag bjöd på en riktigt äcklig omelett som gjorde mig illamående. Gjorde ett försök att återuppstå, men det sket sig eftersom jag var övertygad om att jag skulle jobba dagen efter. (Tänkte skriva att jag motarbetade mig själv, men det var faktiskt för det bästa. För hur hade det gått om jag stapplat iväg igen vid 00.41?)
Jag måste i ärlighetensnamn erkänna att jag har ett släng av bakfyllan kvar i kroppen. Ett litet, men väldigt obehagligt symtom. I morse när jag vaknade var jag helt likgiltig! jag var varken trött eller pigg. tyckte ingenting om att jag skulle cykla 30 min i garanterad motvind! kändes lite som om jag helt hade tappat livs gnistan.. och sen ungefår 2 timmar senare när fred vaknade så visade det sig att han kände likadant.

2 kommentarer:

Karin sa...

Åh ett nytt inlägg! Grattis till jobbet som du inte tog! Vad var det för nåt?

mimmilia sa...

ett aptråkigt telemarketing jobb, som var helt provisionsbaserat.. när jag frågade vad man tjänade så sa han: jaa.. 24000 i månaden tjänar endel... när jag tittade runt i lokalen så såg jag bara en massa hungriga 16åringar, så jag misstänker starkt att han myglade!